З 18 по 22 лютого на майданчику нового безпечного конфайнменту проводилися випробування системи основних кранів після її модифікації.
Мета випробувань — демонстрація безпечної роботи системи після встановлення додаткових елементів на мостах кранів.
Система основних кранів (Далі: СОК) — комплекс обладнання, який буде ключовим інструментом при демонтажі об'єкта «Укриття». Вона включає 2 балки, які можуть рухатися незалежно під склепінням арки НБК. Система управляється дистанційно з технологічної будівлі.
Раніше у ході перевірок було виявлено проблему перевищення обертального моменту електродвигунів на приводах мостів СОК. Після проведення комплексу робіт з усунення причин, компанія-виробник кранів PAR Systems (США) реалізувала ряд заходів, які пов'язані як з механічною частиною СОК, так і з системою управління нею.
У ході вищезгаданих випробувань перевірялися робота СОК при максимальному завантаженні (100 тонн на міст), рух кожного з мостів з одним відключеним двигуном (усього їх 12), робота системи позиціювання мостів, а також проводилося переміщення мостів по усій довжині підкранових шляхів (від західної стіни до простору над об'єктом «Укриття»).
Як результат, випробування показали позитивний вплив модифікації СОК. Однак, залишилася необхідність доопрацювання деяких функцій у системі контролю та управління СОК, завершення виконання випробувань системи позиціювання мостів та налаштування окремих механічних компонентів.
Дивіться більше: «Ранній» демонтаж нестабільних конструкцій об'єкта «Укриття»
У випробуваннях взяли участь спеціалісти ДСП ЧАЕС, Групи управління проектом «План здійснення заходів на об'єкті «Укриття», компанії НОВАРКА, а також Державної інспекції ядерного регулювання України та Державного науково-технічного центру ядерної та радіаційної безпеки.