24 жовтня у рамках робочого візиту до зони відчуження майданчик Чорнобильської АЕС відвідав Міністр екології та природних ресурсів України Остап Семерак.
Першим об’єктом, на який прибув Міністр, стало сховище відпрацьованого ядерного палива №2. Сховище призначене для прийому, підготовки до зберігання та зберігання відпрацьованого ядерного палива, накопиченого за час роботи Чорнобильської АЕС. Тут представники вищого керівництва ЧАЕС та підрядної організації-будівельника розповіли про хід будівництва об’єкта, майбутні роботи та терміни їх виконання.
Після оглядового візиту Міністр, голова Державного агентства України з управління зоною відчуження та генеральний директор ДСП ЧАЕС відповіли на питання представників українських ЗМІ.
«За час роботи Чорнобильська АЕС напрацювала більше, ніж 22 тисячі відпрацьованих тепловиділяючих збірок. Хочу підкреслити — це не радіоактивні відходи, а стратегічна сировина, яку, я сподіваюся, наші нащадки зможуть використати у атомних реакторах наступних поколінь. Безумовно, зберігатися ця сировина має у цілковито безпечних умовах, і нове сховище ці умови забезпечить», — заявив генеральний директор Чорнобильської АЕС Ігор Грамоткін.
Міністр екології Остап Семерак: «Ми намагаємося дивитись на цю територію не тільки як на територію катастрофи, а як на територію змін і розвитку. Будівництво нового сховища відпрацьованого ядерного палива важливе, бо воно дає можливість безпечного зберігання відпрацьованого палива з Чорнобильської АЕС протягом ста років, а відтак і можливість майбутнього використання території чорнобильської зони відчуження».
Після цього делегація на чолі з Міністром відвідала машинну залу енергоблоку №1 Чорнобильської АЕС, де ведуться підготовчі роботи зі створення сховища радіоактивних відходів (РАВ), утворених у результаті зняття станції з експлуатації.
Таке рішення було прийняте з огляду на те, що вільні об’єми існуючих сховищ вичерпаються протягом наступних 2-3 років. Розміщення сховища у машинній залі має економічне обґрунтування — зала першої черги обладнана необхідними інженерними мережами, вантажопідйомними механізмами, транспортними під’їздами та системою фізичного захисту. Це дозволяє мінімізувати будівельні роботи при створенні нових об’єктів поводження з РАВ, а розміщення усієї інфраструктури у одному приміщенні зменшить транспортні витрати у майбутньому.
До початку виконання будівельно-монтажних робіт приміщення машинної зали має бути звільнено від конструкцій, обладнання та трубопроводів, які підлягають демонтажу у рамках проекту зняття з експлуатації.
Створення сховищ для контейнерного зберігання передбачається у боксах турбогенераторів № 1-4. У кожному з них можливо встановити біля 16 000 (3 200 м3) бочок місткістю 200 л з відходами.